Accions contra el frau

Accions contra el frau

El Club ha executat tot un seguit d’accions que s’han traduït en una major eficiència, i en una millora substancial de les garanties i els drets de tots els socis

L’erradicació de les conductes fraudulentes i la implantació del principi de la responsabilitat social i de la transparència en tots els àmbits de l’Entitat, formen part dels objectius prioritaris de la Junta Directiva del FC Barcelona. En els darrers anys, el Club ha impulsat un seguit d'iniciatives, que s'han anat posant a la pràctica amb l'objectiu de lluitar contra el frau i perseguir la pràctica de la revenda d'entrades.  

Des de l’any 2010, el Club ha executat tot un seguit d’accions que s’han traduït en una major eficiència, i en una millora substancial de les garanties i els drets de tots els socis, i que exposem tot seguit:

Actualització del cens

A l’octubre del 2011, es va impulsar l’actualització del cens de socis i sòcies amb l’objectiu d’identificar i regularitzar la massa social del Club i eliminar les possibles conductes fraudulentes.

Regulació i transparència de la llista d’espera d’abonaments

El Club va obrir la llista d’espera d’abonaments per al Camp Nou i per primer cop en nou anys va assignar nous abonaments. Des de la temporada 2011-12 s’han concedit 2.362 nous abonaments als socis inscrits.

Optimització i regulació de la xarxa de touroperadors

S’ha fet un rigorós procés per filtrar les plataformes i canals oficials de venda, fixant nous processos de control i de fiscalització per garantir una bona gestió i distribució de les entrades.

Nou protocol en la venda d’entrades dels desplaçaments

Històricament s’havien detectat indicis de frau en els processos de compra d’entrades, especialment en els desplaçaments de Champions i en les finals. En els darrers anys s’ha reduït el frau amb l’aplicació de dues mesures: entrades nominatives i recollida a destí

Recollida d’entrades a destí

Mesura aplicada de manera pionera des del gener del 2016 en tots els partits fora de casa, especialment els de Champions i implementada per primera vegada en una final, en la de la Copa del Rei d’aquest any a Madrid. L’operatiu de recollida d’entrades a IFEMA va ser un èxit i va permetre que tots els socis poguessin disposar d’entrades, es va minimitzar el risc de frau i es va aconseguir finalment una graderia 100% culer al Wanda Metropolitano.

Entrades nominatives

Les entrades porten el nom del soci, i els portadors d’una entrada han de ser els titulars de la mateixa quan la nostra afició accedeix a un estadi rival.

La Junta Directiva reitera el seu compromís en aquest repte de sanejar la vida del Club en tots els àmbits, aplicant i endurint aquestes mesures en benefici de l’interès general de tots els seus socis.

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut