El Barça participa del nou relat coral que defineix Barcelona

El Barça participa del nou relat coral que defineix Barcelona

Jordi Moix, vicepresident tercer del Club i comissionat de l’Espai Barça, va presentar un dels pilars que defineixen la identitat de la ciutat, en els quals el Club hi té un paper important

Jordi Moix, vicepresident tercer del FC Barcelona i comissionat de l’Espai Barça, va ser un dels encarregats de presentar la sessió ‘Identitat i posicionament de Barcelona. Un relat coral’ elaborat per l’Ajuntament de Barcelona, en un acte celebrat aquest dimecres a l’Auditori Disseny Hub de Barcelona en què va compartir amb agents de ciutat el nou relat de Barcelona, creat durant els darrers mesos gràcies a un procés participatiu que ha involucrat els barcelonins.

Identitat i posicionament de Barcelona. Un relat coral’ és una proposta que radiografia en sis pilars -la Iniciativa, l’Ànima, els Contrastos, la Connexió, el Talent i el Compromís-, el que és i el que vol ser la ciutat des del punt de vista de marca, a nivell local i internacional. Dibuixant un equilibri sostenible entre el desenvolupament econòmic i la qualitat de vida. El projecte per impulsar la marca Barcelona en el món durant els propers anys representa una aliança de ciutat en el que participen institucions, empreses, professionals i entitats importants de Barcelona, entre les que es troba el FC Barcelona. El Club blaugrana forma part del Brand Team que s’ha creat amb aquest propòsit i en el que també figuren l’Ajuntament i la Diputació de Barcelona, la Generalitat, la Cambra de Comerç, el port i l’aeroport de la ciutat, l’Àrea Metropolitana, la Mobile World Capital, les universitats catalanes, Foment del Treball i Pimec.

Jordi Moix va ser l’escollit per presentar l’eix de Connexió, que posa de manifest la privilegiada ubicació geogràfica de la ciutat i les infraestructures que la connecten amb el Mediterrani, amb la resta d’Europa i amb el món. Durant la seva intervenció, en clau més local, Moix va recordar també una altra característica singular de Barcelona en relació amb la connexió: la convivència als barris entre veïns, entitats i equipaments. En aquesta línia va posar com a exemple l’Espai Barça, un projecte plenament integrat al barri de la Maternitat i Sant Ramon que oferirà als barcelonins noves zones verdes i nous espais de lleure a través d’un disseny respectuós amb l’entorn que l’acull i amb les persones que hi viuen.

Representant el consistori van assitir a l’acte l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, i el primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament, Gerardo Pisarello. Els van acompanyat també diversos responsables d’entitats i empreses barcelonines encarregats d’exposar la resta de pilars que sustenten el nou relat de Barcelona. Ignacio Sala, fundador i director de màrqueting d’Atrápalo, ha presentat la Iniciativa; Daniel Meire, Chief Client Officer de Desigual, ha presentat el pilar Ànima; Blanca Sorigué, directora general del Consorci de la Zona Franca, el de Contrastos; Jordi Camí, director general del Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona i director de la Fundació Pasqual Maragall, ha presentat l’eix Talent i Àngels Cobo, directora general de Suara Cooperativa, el de Compromís. En l’acte també va ser present John Hoffmann, màxim responsable de GSMA, organitzador del Mobile World Congress, que es celebrarà a Barcelona del 25 al 28 de febrer.

El Barça, clau en la projecció de la ciutat

 La relació entre la ciutat i el FC Barcelona ha estat sempre molt estreta. És una realitat que no només els barcelonins perceben. La identificació de la ciutat amb el Club és un fenomen que ha transcendit fronteres. De fet, l’estudi ‘Barcelona als ulls del món 2018’, publicat recentment per l’Ajuntament de Barcelona, ho demostra. Aquest treball al voltant de la marca Barcelona ha volgut monitorar la percepció de la ciutat a escala global, especialment en aquells països de major rellevància, ja sigui per la seva afluència de visitants o per vinculacions de negoci.

 Segons l’estudi el FC Barcelona és una de les principals marques que el públic associa a la ciutat, acompanyada d’altres companyies de roba, alimentació i automoció. L’informe revela que Barcelona té una imatge global positiva en totes les regions del món amb el futbol (i per extensió, el FC Barcelona) com a denominador comú destacat, de la mà de la fama dels seus monuments i espais més emblemàtics, així com del clima, de la gastronomia o de cites com la dels Jocs Olímpics del 1992.

Força Barça
Força Barça
Tanca l'article