El FC Barcelona impulsa un model de venda d'entrades intel·ligent

El FC Barcelona impulsa un model de venda d'entrades intel·ligent

El nou servei permet planificar les compres amb més antelació, gràcies a un sistema predictiu de venda de localitats per zones, que garanteix seients per parelles en tot l’Estadi

El FC Barcelona implementarà en els darrers sis partits de Lliga, començant pel partit davant del Rayo Vallecano (9-10 de març) un nou model de venda d’entrades intel·ligent, basat en el càlcul predictiu d’alliberament del Seient Lliure. Aquest nou model permetrà planificar les compres amb més antelació, garantir localitats en totes les zones de l’Estadi i amb major disponibilitat de seients en parelles. Alhora, contribuirà a incrementar la presència d’espectadors al Camp Nou, permetrà un major rendiment econòmic de la gestió de l’aforament i oferirà més garanties de seguretat en la lluita contra el frau. 

Aquest nou model de venda intel·ligent, fruit del treball que han desenvolupat diferents departaments del Club, defineix el nombre de seients que es posen a la venda mitjançant un model predictiu, partit a partit, basant-se en l’experiència dels darrers cinc anys d’alliberaments del Seient Lliure, a més de factors com ara el rival, l’horari o les condicions meteorològiques.

Actualment el 37% del seients per a partits al Camp Nou s’alliberen les darreres 72 hores abans del partit. Això implica que en no disposar gairebé d’alliberaments per part dels socis abonats, quan s’inicia el procés de venda d’entrades per a un partit no existeix pràcticament disponibilitat de localitats. A més, és  molt difícil disposar de seients per parelles (fins a un màxim de 6 localitats agrupades que permet la normativa), fet que dificulta la venda.

El nou sistema de venda permetrà permet accedir a la compra d’entrades sense haver d’esperar l’alliberament cadira a cadira del Seient Lliure, i especialment fins a les darreres 72 abans del partit. Per tant el Club disposarà de més temps per poder gestionar les entrades i així s’evitarà haver de tancar la venda durant el procés per falta de disponibilitat de localitats, fet que ha succeït en alguns partits durant la temporada penalitzant aquelles persones que volien planificar amb antelació la seva visita al Camp Nou.

Tot i així, és molt important que els socis avancin la decisió de venir o no a l’Estadi i alliberin el seu seient amb la major antelació possible per facilitar l’assignació i l’agrupació de localitats que farà el sistema als compradors 48 hores abans del partit.

La compra de localitats es farà ara seleccionant la zona de l’Estadi, i malgrat no poder triar el seient exacte en el moment de l’adquisició, el sistema garanteix sempre la disponibilitat final d’entrades en les zones seleccionades. El Club confirmarà el seient adquirit com a mínim 48 hores abans del partit.

Millora del servei, l’assistència i en la lluita contra el frau

Els socis abonats continuaran gaudint com fins ara de descomptes en la compra d’entrades i els no abonats també seguiran gaudint d’un dia exclusiu de prevenda i d’un descompte del 50% en el preu de les entrades i per la majoria de partits a l’Estadi, excloent aquells de venda especial com el Clàssic o les eliminatòries de Champions.

Aquest nou sistema de venda d’entrades contribuirà a millorar l’assistència al Camp Nou, incrementar progressivament els ingressos per venda de localitats i també a afavorir la lluita contra el frau, en evitar que les entrades entrin en circulació fins que quedin 48 hores abans del partit. A més, també contribuirà que el socis i aficionats, especialment aquells que comprin entrades des de l’estranger, no hagin de fer-ho en canals no oficials o fins i tot canals de revenda. Això reforçarà la seguretat i confiança que donen els diferents canals oficials del Club respecte al mercat secundari, incrementant la legitimitat i donant una protecció més eficaç al comprador, sempre que faci un bon ús en el procés de compra.

La possibilitat de disposar de més entrades amb antelació permetrà desenvolupar una nova estratègia comercial que permetrà vendre a nous mercats als quals fins ara era molt difícil arribar, i poder satisfer alhora una demanda que requereix una anticipació en la compra, per exemple en el cas de turistes que planifiquin visitar la ciutat en dates determinades.

Aquest model de venda d’entrades s’aplicarà en els sis partits de Lliga que quedaran per disputar-se en el Camp Nou a partir del partit contra el Rayo Vallecano (jornada 26). A partir de la propera temporada, el nou model ja s’implementarà en tots els partits de Lliga (excepte contra el Reial Madrid) i en els 3 partits de la fase de grups de la Champions.

Força Barça
Força Barça
Tanca l'article