El FC Barcelona estrena web i app, eixos de la nova estratègia digital del Club

El FC Barcelona estrena web i app, eixos de la nova estratègia digital del Club

Aposta per dues plataformes pensades i desenvolupades per ser consumides principalment amb el mòbil i on els socis i els aficionats juguen un paper clau

El FC Barcelona ha estrenat aquesta setmana nou web i nova aplicació per a mòbils. Es tracta del primer pas d'una nova estratègia digital que té com a objectiu oferir continguts i serveis digitals de primer nivell mundial per als fans a nivell global, però al mateix temps amb la voluntat d’estar el més a prop possible dels socis, penyistes i simpatitzants locals, facilitant-los totes les gestions i interaccions amb el Club.

Amb un disseny molt atractiu i una usabilitat intuïtiva, el Club busca potenciar l’entreteniment amb contingut de vídeo, la participació de l’usuari, la personalització i geolocalització dels continguts, l’experiència de “segona pantalla” el dia de partit, les fitxes de jugadors o la informació de servei per a socis i aficionats. S’aposta, doncs, per dos productes pensats i desenvolupats per ser consumits principalment amb el mòbil, que actualment centra prop del 70% del total de les visites.

Els nous web/app són el punt de partida d’una filosofia d’evolució i millora constant que el Club està posant en marxa en les seves plataformes digitals. Són, per tant, productes en permanent procés de millora. Prova d’això és que es llancen en fase beta amb la possibilitat que socis i seguidors puguin compartir opinions i suggeriments que facilitin aquest procés interactiu.

Un dels objectius d’aquests nous web i app (iOS / Android) és fer créixer la interacció amb els socis i aficionats del Barça, que gaudiran d’uns productes que li oferiran experiències més personalitzades i enriquides. Ara mateix, més del 80% de l’audiència ve de fora de l’estat espanyol i moltes d’aquestes persones mai podran visitar Barcelona i el Camp Nou. En aquest sentit, per tal de fer-los sentir el Barça més a prop, s’estan creant continguts i experiències digitals de referència dins el món de l’esport i més enllà. Al mateix temps, es reforcen els serveis per als socis, que continuen gaudint d’un tracte preferent i directe.

El vídeo és el format preferit pels usuaris i, per tant, ocupa una importància destacada en els nous productes digitals del FC Barcelona. Barça Vídeo, la plataforma àudiovisual del Club en l’àmbit digital, guanya protagonisme i es converteix en el destí obligatori per als aficionats blaugrana que consumeixen aquests continguts, que van des dels programes d’entreteniment fins a entrevistes amb jugadors, documentals, partits íntegres, recopilacions de gols o jugadors de llegenda, entre d’altres.

A banda del contingut audiovisual sota demanda, el FC Barcelona aposta també pels continguts audiovisuals en directe pensats per a una audiència global. Sota el concepte Barça Live, s’estan desenvolupant dos programes vinculats al partit per acostar l’experiència del Camp Nou a tots els aficionats: una prèvia des del terreny de joc i un seguiment dels 90 minuts amb comentaris i la locució del matx. En tots dos casos, els programes s’emeten exclusivament en anglès.

El repte d’aquesta nova estratègia és fidelitzar els fans a través d’aquests continguts i incrementar els registres tant al web com a l’app, assolint també un increment dels ingressos online a través dels diferents canals digitals (Ticketing, Barça Video Premium, Barça Store, etc). De fet, el 65% de les vendes d’entrades de futbol ja es gestionen a nivell online.

Declaracions de Dídac Lee, directiu responsable de l’Àrea Digital del FC Barcelona

“La cerca de l’excel·lència és un repte permanent al Barça i, per tant, la traslladem també a l’entorn digital, on ens exigim productes de màxima qualitat i valor per als nostres usuaris”.

“L’enfocament que tenim per al web i l’app és el de dues plataformes vives, que evolucionaran constantment a partir dels gustos i necessitats de socis i fans. A més, anirem incorporant nous productes i serveis digitals de valor destinats a oferir una experiència exclusiva als nostres fans que ens permeti generar noves vies de negoci per al Club”.

“Per tal de dur a terme aquesta visió busquem conèixer molt millor els nostres fans mitjançant les dades, ja que és la millor manera d’oferir una experiència rellevant i personalitzada, que afegeixi valor als nostres socis i fans en el seu dia a dia”.

“Els socis del Barça gaudeixen també d’una eina molt potent per solucionar des de la distància les gestions i tràmits més habituals de la seva relació amb el Club”.

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut