El proper dimecres 25 de setembre, la Jornada 7 de Lliga que es disputarà a les 21 h a l’Estadi Olímpic Lluís Companys contra el Getafe comptarà amb una acció molt especial, en el marc del 125è aniversari del FC Barcelona. Es tracta de la celebració de la Setmana Internacional de les Persones amb Sordesa, que té lloc cada any durant l’última setmana de setembre i del Dia Internacional de la Llengua de Signes, que té lloc cada 23 de setembre.
L’acció, que es durà a terme en la prèvia de partit, constarà de dos moments. D’una banda, nens i nenes socis amb sordesa així com nens i nenes de l’Associació Catalana de famílies i persones amb sordesa (ACAPPS), acompanyaran els jugadors a la sortida al camp.
D’altra banda, un cor signant format per membres del Centre Recreatiu i Cultural de Persones Sordes de Barcelona (CERECUSOR) i de la Penya de Sords del Barça, que formen part de la Federació de Persones Sordes de Catalunya (FESOCA), donarà a conèixer al públic i a tot el món com es signa el Cant del Barça en llengua de signes, a través de la interpretació d’aquest.
Conscienciació social i innovació del FC Barcelona, unides per fer un pas més cap a la diversitat, equitat i inclusió
Per tal de celebrar els 50 anys del Cant del Barça, enguany amb llengua de signes, per iniciativa del Departament de Diversitat, Equitat i Inclusió juntament amb Barça Innovation Hub el FC Barcelona presenta una campanya a mode de teaser i alhora crida a l’afició.
Jugadors i jugadores dels primers equips de futbol, com Jules Kounde, Marc Casadó, Sergi Domínguez, Jana Fernández, Marta Torrejón i Ona Batlle són els i les protagonistes d’una sèrie de materials audiovisuals que s’estan donant a conèixer durant la setmana a través dels diferents canals del Club; amb aquest gest, convoquen l’afició perquè, quan soni el cant a l’Estadi Olímpic, tothom llegeixi els subtítols al videomarcador, canti ben fort ‘Barça, Barça, Barça!’ i alhora alci les mans per fer el signe i demostrar que “el nostre signe el sap tothom”.
Un signe creat per la Penya Barça del Centre Recreatiu i Cultural de Sords de Barcelona
La Penya Barça del Centre Recreatiu i Cultural de Sords de Barcelona ha estat la creadora del signe ‘BARÇA’ en llengua de signes, per tal d’identificar i promocionar la paraula ‘BARÇA’ a totes les persones usuàries de la llengua de signes, i l’ha cedit al Futbol Club Barcelona per al seu ús i difusió.
D’altra banda, aquesta col·laboració ha estat possible gràcies a la participació de l’startup Visualfy.
Un club compromès amb la diversitat, equitat i inclusió
Aquesta iniciativa se suma a la llista d’accions del departament de Diversitat, Equitat i Inclusió, dins del conveni amb ACAPPS, una organització no governamental sense ànim de lucre que té com a objectiu la representació i defensa dels drets de les persones amb sordesa en la modalitat oral, per aconseguir la seva plena participació i accessibilitat en tots els àmbits de la vida.
Altres iniciatives són la signatura del conveni amb el Grup Social ONCE per promoure l’accessibilitat al futur Spotify Camp Nou, el nou servei de compra d’entrades per a persones usuàries de cadires de rodes, les noves localitats adaptades del Palau Blaugrana i les formacions en accessibilitat digital per al personal del Club. A més, inclou el projecte Hores + Tranquil·les al Barça Immersive Tour i a la Barça Store de l’Spotify Camp Nou, i també la incorporació de maniquins inclusius a les Barça Store.
Barça Innovation Hub i inversió en start-ups dedicades a l’accessibilitat com Visualfy
L’startup Visualfy ha contribuït a la materialització d’aquesta campanya; una startup en la qual Barça Innovation Hub ha invertit, fruit de la nova línia estratègica de treball del BIHUB. Gràcies a aquesta col·laboració, aquesta plataforma passa a formar part de l’accionariat de diverses empreses emergents per tal de promoure el talent emprenedor i captar el valor del seu creixement.
Visualfy és una start-up fundada el 2017 que dona solucions per a les persones amb sordesa o pèrdua auditiva en entorns com les llars, amb Visualfy Home, o els espais públics, com és el cas de l’Oficina d’Atenció al Barcelonista, amb Visualfy Places. Reconeguda com a cas d’èxit per les Nacions Unides i guardonada, entre altres entitats, per l’Organització Mundial del Turisme, Visualfy té la patent dels seus serveis registrada en una quarantena de països arreu del món.