L’Assemblea Extraordinària aprova per àmplia majoria absoluta l'acord amb Spotify

L’Assemblea Extraordinària aprova per àmplia majoria absoluta l'acord amb Spotify

La companyia sueca d'àudio en 'streaming' obté un suport favorable del 89% i es convertirà en patrocinador principal del Club a partir de l'1 de juliol

L'Assemblea Extraordinària celebrada aquest diumenge en format telemàtic ha ratificat l'acord de patrocini entre el FC Barcelona i Spotify, pel qual la plataforma d'àudio es convertirà en el Main Partner del Club i en Oficial Audio Streaming Partner. Es requeria una majoria simple per a la ratificació de l'acord.

Spotify apareixerà en la part davantera de la samarreta del primer equip masculí i femení, a partir de la temporada 2022/23 i durant les properes quatre temporades. Spotify també patrocinarà les samarretes d'entrenament dels dos equips a partir de la temporada 2022/23 i per a les properes tres temporades.

La col·laboració estratègica preveu un acord a llarg termini pels 'Title Rights' de l’Estadi que començarà al juliol del 2022 i s'allargarà amb l'ambiciosa remodelació del recinte del Camp Nou, com a part de l'Espai Barça.

L’Assemblea passarà a la història per haver estat la primera Assemblea telemàtica de la història del Club i per haver aprovat un acord de patrocini sense precedents entre el FC Barcelona i la plataforma d’àudio Spotify, amb un ampli suport dels socis i sòcies compromissaris que han votat a través dels seus dispositius mòbils i no de manera presencial, com sempre s’havia fet fins ara. L’acord que havia pres la Junta Directiva el passat 15 de març, ha obtingut el vist-i-plau dels compromissaris amb un 89% dels vots favorables. En total, han participat en la votació 701 socis i sòcies, dels quals 625 han votat SÍ, 49 s’han decantat pel NO i 27 han votat en BLANC. Tot i que es requeria una majoria simple per a la ratificació de l’acord, l’Assemblea ha donat suport a la decisió de la Junta Directiva amb una majoria absoluta.

El vicepresident de l’àrea de Màrqueting, Juli Guiu, ha estat l’encarregat d’explicar una “aliança estratègica entre dues marques líders i capdavanteres en l’entreteniment, que comparteixen filosofia i valors”. Una aliança pionera perquè per primera vegada unirà música i futbol “i permetrà connectar artistes i jugadors amb els fans d’arreu del món”, i que tindrà un espai icònic com l’Spotify Camp Nou per a la promoció del talent. L’Estadi blaugrana “es convertirà en la llar d’artistes, jugadors i fans, on el talent i la creativitat seran empoderats”, ha afirmat Guiu.

 

Beneficis per al Club, socis, sòcies i penyistes

El vicepresident de màrqueting ha assegurat que l’acord aportarà al Club “els recursos econòmics clau per afrontar els reptes estratègics i esportius futurs” i que inclou beneficis exclusius per a socis, sòcies i penyistes, i que es buscarà “oferir experiències úniques i descomptes als plans de subscripció”.

Tal i com ja ha explicat anteriorment el president Joan Laporta en la seva intervenció prèvia, Guiu ha remarcat que no es fan públiques les xifres econòmiques perquè inclou una clàusula de confidencialitat a requeriment d’Spotify. En aquest sentit, ha recordat que l’article 10.8 dels Estatuts del Club estableix com a dret dels socis i sòcies accedir a la informació sobre els acords de la Junta Directiva “llevat d’aquells que per la naturalesa del seu contingut puguin perjudicar greument els interessos del Club o que vulnerin la normativa de protecció de dades personals o els criteris i acords de confidencialitat”.

Sí ha especificat, però, que “els termes dels ‘Title rights’ del nou estadi (import econòmic i termini, entre d’altres) estan en línia amb els paràmetres requerits per al desenvolupament i finançament de l’Espai Barça” i que “l’acord és fonamental per tal de dotar el FC Barcelona de recursos per poder emprendre nous projectes estratègics i esportius”. Els termes del contracte han estat sotmesos a consideració i validats per part de la Comissió Econòmica del Club, i el secretari de la Junta Directiva, Josep Cubells, ha llegit les conclusions de l’acta de la Comissió, que es pot trobar en la seva totalitat al lloc web del Club

Els detalls del patrocini

El vicepresident de màrqueting del Club ha explicat que l’acord amb Spotify inclou quatre grans eixos. D’una banda, les equipacions, amb un acord de 4 temporades (2022/23 a 2025/26) per la samarreta de joc del primer equip masculí i femení de futbol; un de tres temporades (2022/23 a 2024/25) del frontal de les samarretes d’entrenament dels dos primers equips i també lluirà a les samarretes dels equips de les Barça Academy Pro.

Guiu també ha explicat com s’aplicarà el patrocini dels ‘tittle rights’ que donarà nom a l’Estadi, pel qual passarà a anomenar-se Spotify Camp Nou, que es dividirà en dos fases: una mentre duri el període de remodelació de les obres de l’Espai Barça i un altre acord, a llarg termini, un cop estigui acabat el futur Camp Nou. En l’Estadi també s’han inclòs actius de visibilitat, com la presència d’Spotify a la façana de Tribuna i el logotip i les lletres de la marca sueca als seients de la graderia del Gol Nord.

La tercera pota de l’acord són els actius publicitaris, com són la publicitat de la U-televisiva del Camp Nou i l’Estadi Johan Cruyff, designació Spotify Camp Nou a la gespa de l’Estadi, panells publicitaris en la sala de premsa, zona mixta i a altres actes i activitats institucionals celebrades a les instal·lacions, presència en les banquetes dels equips, lones al costat de la porteria i l’arc a peu de gespa, lones als camps d’entrenament, etc. Per últim, l’acord també inclou experiències i presència en continguts audiovisuals, paquets d’hospitality o experiències Barça.

 

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut