Josep Maria Bartomeu, protagonista a la London Business School

Josep Maria Bartomeu, protagonista a la London Business School

El president del Club ha participat en el cicle de sessions ‘online’ de la reconeguda escola de negocis per abordar l’actual impacte social i econòmic del FC Barcelona arreu del món

El president del FC Barcelona, Josep Maria Bartomeu, va participar aquest divendres a través de videoconferència en un cicle de sessions organitzades per la London Business School, en col·laboració amb l’Sports Business Club, i va explicar el model del Barça, tot allò que va més enllà de la seva vessant futbolística i tenint en compte els trets que el converteixen en Més que un club. En format d’entrevista i sota el títol de La tertúlia with Josep Maria Bartomeu, es va centrar en la part més econòmica del paper de l’esport en l’extraordinària situació actual que estem vivint a causa de la Covid-19 i es va fer un repàs d’alguns dels principals pilars clau que formen l’estratègia actual del Club.

Al llarg de la seva intervenció, Bartomeu va explicar els valors que defineixen la identitat del FC Barcelona, fent una menció especial a la Fundació Barça i a tot allò que el converteix en una marca global seguida i admirada arreu del món. També va explicar la particularitat del Club com a entitat que és propietat dels seus socis i les seves implicacions en el procés de presa de decisions, assegurant que és un factor positiu i diferenciador. Bartomeu va recordar l’orgull del Club per les seves arrels catalanes, així com les implicacions de pertànyer a una ciutat com Barcelona i el gran impacte del Barça i tot el que l’envolta en l’economia de la ciutat. Tot seguit, i ja centrant-se en la part més esportiva, a més del primer equip, dins d’aquesta personalitat blaugrana es va ressaltar el gran paper que juguen la resta d’esports professionals, remarcant la seva importància i l’aposta per la professionalització del Barça Femení, que ha experimentat un gran creixement en els darrers anys.

En l’entrevista també es van exposar alguns dels pilars estratègics del Club, com és el cas de la nova estratègia digital i el proper llançament de la seva pròpia OTT. Així, a més d’afirmar que el FC Barcelona és líder mundial en engagement a les xarxes socials i s’ha consolidat com l’entitat esportiva més seguida, Bartomeu va posar en valor el contingut que s’ofereix a través de Barça Studios i ha destacat una de les últimes fites assolides, el llançament de l’e-commerce, la nova botiga online de la Barça Store del Camp Nou. A més, i tenint en compte que és un dels punts clau actuals, es va incidir en el projecte Espai Barça i en el gran impacte econòmic que suposarà la seva consecució i tots els beneficis que generarà. D’altra banda, el president també va parlar del Barça Innovation Hub, de les seves àrees de coneixement i del seu objectiu de contribuir a construir el futur del món de l’esport mitjançant la innovació i el coneixement.

Comptant amb la participació de quasi 200 alumnes de la prestigiosa escola de negocis, Bartomeu va fer una valoració econòmica de les conseqüències de la Covid-19 en el món de l’esport i de la nova realitat dins la indústria derivada d’aquest escenari excepcional. En aquest sentit, Bartomeu va afirmar que la crisi derivada de la pandèmia tindrà un gran impacte en el món del futbol i especialment es veurà reflectit en el proper mercat de fitxatges, on els clubs veuran afectades les seves transaccions degut a l’important pèrdua d’ingressos derivats de la suspensió de les competicions i la pèrdua del públic en estadis.

Declaracions de Josep Maria Bartomeu, president del Club:

“Per a aquells que no coneixen el FC Barcelona, es va fundar el 1899 i, ja des del principi, ha estat molt compromès amb la seva responsabilitat social. El Club té més de 144.000 socis i la democràcia, la llibertat d’expressió i la presa de decisions és un dels principals factors que ens diferencia de la resta de competidors. També per les nostres arrels catalanes i per la manera amb què invertim en altres esports, no només en el futbol, i altres activitats derivades, com és el cas de la Fundació Barça, contribuint a crear un món millor”.

“El creixement de l’esport femení és real. Al FC Barcelona, pràcticament el 30% dels nostres socis són dones i hi ha un gran interès en l’esport femení. Fa sis anys que vam impulsar la professionalització del futbol femení i, des de llavors, s’ha experimentat un gran creixement. Estem molt contents perquè, a dia d’avui, el Barça Femení és un equip sostenible i estem creixent amb els ingressos generats”.

“L’estratègia que hem seguit des del FC Barcelona per estendre la nostra marca en l’àmbit global ha estat a partir d’un gran equip de futbol mundialment conegut i traslladant la nostra essència a través de les Barça Academies, que compten amb més de 45.000 nens arreu del món, i les diferents accions i acords desenvolupats per la Fundació Barça, així com a partir de la resta d’activitats generades des del Club, com és el cas del Barça Innovation Hub o de Barça Studios”.

mini__W9A3675
Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut