El FC Barcelona es converteix en el club de futbol amb més seguidors a Douyin

El FC Barcelona es converteix en el club de futbol amb més seguidors a Douyin

El Barça va oficialitzar la seva presència a Douyin –versió xinesa de Tik Tok– el 25 de gener del 2019 i ha experimentat un fort creixement fins a arribar als 2,91 milions de seguidors

El FC Barcelona s’ha convertit en el club de futbol líder a Douyin, la versió xinesa de Tik Tok, principal destinació per a vídeos mòbils de curt format. El Club va oficialitzar la seva presència a Douyin el 25 de gener del 2019 i, des d’aleshores, l’acceptació entre la seva comunitat ha estat espectacular, tal com ho demostra el fet d’haver arribat a un total de 2,91 milions de followers en poc més d’un any, amb què se situa per davant d’altres equips que hi tenien presència molt abans de la irrupció del Barça.

En concret, en els primers cinc mesos el Barça va guanyar 1 milió de seguidors. Un fort creixement que ha permès que el Club blaugrana superés, a principis d’aquesta setmana, el Reial Madrid situant-se com a líder en nombre de followers, tot i haver-se incorporat a Douyin nou mesos més tard que el club blanc. Completen les cinc primeres posicions de la llista de clubs amb més seguidors el Chelsea, la Juventus i el París Saint-Germain.

Així mateix, el compte blaugrana ha acumulat en poc més d’un any un total de 56,9 milions de m’agrada, i això, juntament amb les visualitzacions de vídeo, és un altre dels indicadors sobre l’engagement generat amb els aficionats. Cal destacar, a més, que el FC Barcelona també lidera la mitjana d’interaccions per vídeo publicat amb 210.000 likes i se situa per davant de la resta d’entitats esportives, d’entre les quals l’NBA. 

Aposta per la creació de continguts dissenyats per a cada mercat

Aquesta fita reforça la situació del lideratge del FC Barcelona en l’ecosistema digital de les xarxes socials, alhora que evidencia el compromís del Club amb la creació de continguts adaptats per als seus diferents mercats. En aquesta línia, un dels objectius clau del Barça a la Xina és incrementar no només el nombre de seguidors, sinó  també l’engagement amb els fans, a través de la creació de continguts dissenyats especialment per a l’audiència del país asiàtic i adaptats al seu panorama digital. Per aconseguir-ho, des de l’any passat el Club compta amb dues agències de comunicació i màrqueting amb base a Xangai, dedicades exclusivament a aquest mercat.

Entre les accions més destacades que s’han dut a terme pensades especialment per a l’audiència xinesa hi ha la creació d’un vídeo per celebrar l’Any Nou xinès utilitzant motius i elements propis de la tradició del país o la creació de vblogs en xinès en moments clau de la temporada. Així mateix, al febrer passat, quan la Xina es trobava al centre de la pandèmia pel coronavirus registrant el nombre més alt de contagis i d’afectats, els canals xinesos també es van utilitzar com a altaveu del Club per enviar missatges d’ànim i de suport a la població en el marc a la campanya Stronger Together promoguda per l’entitat blaugrana. En aquest context, es van crear vídeos tant de l’staff del Barça com de fans d’arreu del món expressant la seva solidaritat amb els afectats, juntament amb peces de contingut informatiu sobre l’acció que es va dur a terme abans del partit de Lliga contra el Getafe del 15 de febrer, quan els jugadors van sortir acompanyats per nens i nenes de la penya Dracs Units Xinesos pel Barça que lluïen una samarreta amb el missatge de Stronger Together i un escrit en xinès, 中国加油, que significava 'Ànims, Xina'. Una acció que va tenir una gran acollida amb més de 30 milions de visualitzacions i un milió d’interaccions entre els diferents canals socials del Club a la Xina.   

Aquesta aposta del Barça per la innovació i per formats digitals que permetin connectar amb les diferents audiències va rebre al gener passat un important reconeixement, precisament a la Xina, on el FC Barcelona va ser distingit com el millor club digital al país asiàtic en els premis Red Card 2020. Uns guardons que atorga la prestigiosa consultora especialitzada en els àmbits del màrqueting i l’esport Mailman i que va recollir Dídac Lee, directiu responsable de l’Àrea Digital, en representació del Club.

Declaracions de Dídac Lee, directiu responsable de l’Àrea Digital del Club

“Ens sentim molt orgullosos del ràpid i sòlid creixement que el FC Barcelona ha registrat a Douyin i la gran acceptació que tenen els nostres continguts entre la seva comunitat. Estem convençuts que la millor manera de connectar i generar engagement és sent capaços de conèixer la nostra audiència i poder-li oferir així continguts que li interessin. El nostre lideratge en un mercat clau per nosaltres com la Xina posa de manifest que els nostres fans agraeixen aquest esforç i la nostra feina per estar a prop d’ells en tots els moments, ja sigui durant la competició o en moments difícils com els que vivim. A més, he de dir que, a nivell personal, m’enorgulleix especialment que siguem referents en un país i una audiència que representa els meus orígens”.

 

 

 

 

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut