El FC Barcelona, finalista dels Smart City Expo Awards 2019

El FC Barcelona, finalista dels Smart City Expo Awards 2019

El Club ha estat reconegut en la categoria de Digital Transformation pel projecte Crowd Management, realitzat conjuntament amb GSMA i Mobile World Capital Barcelona

El FC Barcelona ha estat finalista en la categoria de Digital Transformation dels Smart City Expo Awards pel projecte Crowd Management, realitzat juntament amb GSMA i Mobile World Capital Barcelona. Dídac Lee, directiu responsable de l’Àrea Digital del FC Barcelona, i Therese Jamaa, General Manager de GSMA responsable de Mobile World Capital, han estat els encarregats de recollir el distintiu durant l’acte que ha tingut lloc a la Fira de Barcelona.

Aplicat en el Camp Nou i en altres zones de l’Espai Barça, es tracta d’un projecte totalment innovador mai vist en un recinte esportiu que farà de l’estadi blaugrana un "Smart Stadium". El Crowd Management té com a objectiu recopilar una gran quantitat de dades anònimes de diferents fonts i, mitjançant tècniques d’analítica predictiva i l’internet de les coses i la intel·ligència artificial, millorar la mobilitat, seguretat i experiència dels usuaris.

Smart City Expo Awards 2019

El sistema utilitza la tecnologia anomenada Internet of Things (IoT), és a dir, mitjançant les dades que es reuneixin a través de les xarxes de WiFi i Bluetooth, els comptadors de persones i els sensors de 5G, es farà una anàlisi exhaustiva del comportament dels visitants a les zones blaugrana: quantes persones visiten les instal·lacions, quanta estona hi passen o quins recorreguts fan, entre d’altres.

Un coneixement més gran del comportament dels usuaris permetrà una millora en els serveis. A més d’augmentar la seguretat i de millorar la mobilitat, les dades faran possible la personalització de l’experiència de cada visitant, i s’adequarà d’aquesta manera l’oferta de serveis, adaptant les instal·lacions i oferint la informació adient a cada moment i cada lloc en funció de les necessitats dels mateixos visitants.

Aquesta tecnologia s’aplicarà en tot el recinte del FC Barcelona, amb la finalitat de convertir-lo en un "Smart Stadium", i tindrà com a beneficiaris els més de 6 milions de visitants que reben anualment les instal·lacions, així com els veïns de la zona on s’ubica el Camp Nou.

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut