El Barça col·labora en la captació d’inversió japonesa a Catalunya

El Barça col·labora en la captació d’inversió japonesa a Catalunya

La directiva Marta Plana participa a Tòquio en l’acte ‘Barcelona Catalonia Talks. Business and Barça’ conjuntament amb el Govern i l’Ajuntament de Barcelona i amb la presència d’empreses japoneses de diferents sectors

El FC Barcelona aprofita la seva gira de pretemporada pel Japó per posar la marca Barça i el seu atractiu mediàtic al servei de Barcelona i Catalunya, com un dels millors ambaixadors que té el país per expandir-se internacionalment. La directiva Marta Plana, responsable del Barça Innovation Hub (BIHUB), ha participat en un acte organitzat conjuntament pel Club, lel Govern de la Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona a Tòquio per presentar els atractius de Catalunya com a destinació per a les inversions japoneses.

L’acte, celebrat sota el títol Barcelona Catalonia Talks. Business and Barça, ha comptat amb la presència d’una trentena d’alts directius d’empreses japoneses de diferents sectors com el farmacèutic i les ciències de la vida, les tecnologies industrials, els videojocs, l’alimentació i begudes o la impressió, entre d’altres.

Així mateix, en l’acte també hi ha pres part la consellera d’Empresa i Coneixement, Àngels Chacón, el conseller delegat d’ACCIÓ -l’Agència per a la Competitivitat de l’Empresa depenent del Departament d’Empresa i Coneixement- Joan Romero, i la directora de l’Oficina Exterior de Comerç i d’Inversions d’ACCIÓ a Tòquio, Yuko Kijimoto. 

L’acte s’emmarca en l’àmplia agenda d’actes institucionals i socials previstos durant la vista del FC Barcelona al Japó amb motiu del FC Barcelona Japan Tour 2019 Presented by Rakuten, que té com a objectiu reforçar l’estratègia comercial a nivell global i de marca del Club, així com el seu compromís social, part de la identitat de l’entitat blaugrana que canalitza a través de la seva Fundació.

Les relacions comercials entre Catalunya i el Japó

Segons dades d’ACCIÓ, el Japó és actualment el primer país asiàtic amb més empreses establertes a Catalunya, amb 254. Els principals sectors d’inversió del Japó a Catalunya en els darrers cinc anys són els vehicles (47,9% del total), els serveis TIC (17,9%) i el comerç (11,2%).

Per la seva banda, l’any 2018 les exportacions de Catalunya al Japó van sumar gairebé 850 milions d’euros, mentre que més de 2.600 empreses catalanes exporten en aquest mercat. Precisament per fomentar la internacionalització de les empreses catalanes al Japó, ACCIÓ va obrir-hi la seva primera Oficina Exterior de Comerç i d’Inversions l’any 1988.

Declaracions de Marta Plana, directiva del FC Barcelona i responsable del Barça Innovation Hub

“El Japó és un país i mercat d’especial interès per a nosaltres. Tenim sis milions de fans al Japó, fet que el fa el cinquè mercat asiàtic en nombre de fans. De fet la regió d’Àsia Pacífic és l’àrea geogràfica on tenim més fans al món, amb més de 100 milions. Per posar-ho en context, si els fans del Barça a Àsia Pacífic fossin un país, seriem el 12è país més gran del món. A nivell comercial, al Japó tenim tres partners molt especials pel Club: Rakuten, Konami i Nichiban; que representen el 33% dels nostres ingressos en patrocinis”.

Declaracions d’Àngels Chacón , consellera d’Empresa i Coneixement 

“Catalunya és una destinació molt atractiva per a la inversió de les empreses asiàtiques. De fet, el Japó és el segon inversor no europeu a Catalunya, una inversió que s’ha doblat en els darrers cinc anys fins arribar als 448,8 milions d’euros. Catalunya, Barcelona, el Futbol Club Barcelona i el Japó comparteixen valors com la feina ben feta, la creativitat, la innovació i l’emprenedoria; valors comuns que ens ajuden a construir un marc de cooperació institucional i econòmic entre ambdós territoris”. 

Declaracions de Lluís Gómez, comissionat d’Empresa, Promoció Econòmica i Innovació de l’Ajuntament de Barcelona 

“Aquesta col·laboració entre el FC Barcelona, la Generalitat i l’Ajuntament de Barcelona és molt important per promocionar el nostre país i la nostra ciutat a nivell cultural, esportiu i sobretot per demostrar una faceta a vegades menys coneguda de Barcelona com és la capacitat empresarial, innovadora i de transformació tecnològica que té com a potencial la ciutat”.   

 

Força Barça
Força Barça

Relacionat Amb aquest contingut

Tanca l'article

Relacionat Amb aquest contingut